Berlijn, Wenen en Kals met de grossglockner

Een mooie vakantie

DSC07639Ruud en Desiree zijn allang weer aan het werk en weten bijna al niet meer dat ze vakantie hebben gehad maar dat hadden we wel hoor. Door alle drukte daarna heb ik nies meer geschreven dus hierbij een kleine terugblik maar wil j een uitgebreider verslag of alle foto’s kijken dan kom je gezellig langs er is altijd koffie.
Nadat op zaterdagavond de koffer was gehaald heb ik nogDSC07691 heel veel gewassen en gedroogd af en toe de wekker gezet dus we konden zondagmorgen gewoon op tijd vertrekken zoals gepland met alle spullen. De eerste stop zou zijn in Berlijn want daar was het hotel geboekt. Rond de klok van 16.00 uur waren we daar dus we konden nog mooi de stadDSC07669 in om wat te kijken en te eten. Daarna ons bed opgezocht om op maandag weer op tijd op te staan en toen hebben we heel Berlijn gehad. Alle bekende stops hebben we gezien of zijn we in geweest. Na weer een goede nacht rust en een lekker ontbijt was dinsdag weer het grootste gedeelte  een auto dag want nu was de reis naar Wenen.
DSC07710Het was een drukke reis met heel veel wegwerkzaamheden en daar dus door veel langzaam rijdend verkeer maar laat in de middag kwamen we bij ons hotel aan en konden we daarna weer lopend naar het centrum om nog wat te zien en daar hebben weDSC07771 ook meteen lekker gegeten. Woensdag naar na een lekker ontbijt ons opgemaakt voor een dagje Wenen. Het was weer heel warm dus we hadden ingesteld om de 5km op zijn minst een terrasje anders was het niet te doen. Maar wat is Wenen een mooie stad veel gezien en overal in geweest tot in het kasteel van Sissi. Na s ávonds weer lekker te hebben gegeten zijn we weer DSC07851naar het hotel gegaan om daar natuurlijk eerst weer een potje te kaarten voor het slapen gaan hebben we alles alvast weer gepakt want donderdag was het door naar Kals. Ook dat was weer een hele reis maar wat later op de middag kwamen we daar aan in een prachtig gebied bij een heel mooi appartement met hele vriendelijke mensen.
Daar eerst alles uitgepakt en wat gedronkenDSC07923 en daarna zijn Ruud en Desiree nog even op de fiets gestapt voor een klein ritje en naar een restaurantje gefietst waar we heerlijk hadden gegeten en dan ook iedere avond zijn terug gekeerd. Vrijdag eerst even wat uitgeslapen want we hadden nu wel hele drukke dagen gehad. Na een lekker ontbijt DSC07944wat we nu zelf konden maken want in het appartement zat echt alles in zijn Ruud en Desiree een berg gaan beklimmen met de fiets op aanraden van de eigenaar het werd de berg achter ons. Ik was met de auto gegaan en daarna gezellig met zijn allen boven gegeten. Daarna thuis gedoucht en zijn we naar de stad Lienz gereden daar wat rond gekeken en op een terrasje gezeten en daarna in het bewuste restaurantje nog gegeten. S’avonds alles klaar gezet want morgen was de grote dag dan zouden ze de grossglockner op gaan fietsen. Ook Koen kwam nog aan dieDSC08014 avond/nacht want die had heel veel file gehad maar om 1.00 uur belde hij dat hij er was. Zaterdag na een goed ontbijt konden we alles inladen en de fietsen op de auto zetten want ze zouden van start gaan bij heiligenblut. Het werd een mooie maar zware tocht. Het was 30 graden en wel een hele grote klim de grootste berg van Oostenrijk maar ze hadden heel de dag. Ruud, Desiree en Koen op de fiets en ik met de auto met alle spullen. Om de zoveel bochten zou ik stoppen als ze iets wilde stopte ze ook anders reden ze door en vervolgde ik ook weer mijn weg. Ik kon natuurlijk helemaal volop genieten van de natuur maar ook al was het zwaar ook zij hebben genoten van het uitzicht. De bergweg is 48 km lang en loopt van Heiligenblut naar Bruck in het Salzachtal over de Hochtor. De Großglockner is 3.798 m hoog. en de weg bevat zo’n 36 bochten bij Hochter is DSC08057DSC08136de hoogte 2.504 m. Na 6 liter water wat bananen en donuts hebben ze het alle drie
gehaald met heel wat zweten en afzien een hele prestatie. Na beneden was een makkie
maar dat vond ik heel eng met 70 km per uur gingen ze naar beneden tussen de auto;s door. Beneden aangekomen is Joris aangesloten en zijn we richting ons huisje gereden om eerst onderweg te eten en daarna door. Nog even wat zitten kletsen en toen was het toch echt bedtijd. Zondag eerst wat uitgeslapen en na een goed ontbijt zijn Joris en Koen eerst de berg achter ons gaan op fietsen. Daarna gedoucht en toen begonDSC08224 het wat te regenen dus zijn we naar een stad gereden daar koffie gedronken en zo. Later op de middag bij ons een pad gelopen vrij DSC08140hoog maar wel met mooie uitzichten en een mooie brug. S’avonds in ons restaurantje weer gegeten en omdat dit onze laatste avond was wilde de eigenaarDSC08233 van het restaurant Jozef wel iets terug doen dus gingen we allemaal aan de snaps en dat voor DSC08180niet drinkers. Koen heeft daarna alles al ingepakt want die zou de volgende dag al om 6.00 uur vertrekken. Dus maandagmorgen was het vroeg dag na broodjes te hebben gebakken voor Koen en te hebben uitgezwaaid ben ik ook maar gaan pakken. Daarna ontbijt met de rest en was het tijd om de auto;s weer te laden voor de terug reis. Joris reed achter ons aan en toenDSC0825613886478_10155089659922564_280169546572036974_n hebben we s avonds in Stein nog gezamenlijk gegeten en toen gingen onze wegen uit elkaar. Joris reed terug naar Brabant en wij door naar Middelburg. Daar kwamen we laat aan dus snel naar bed want we waren allemaal moe. Dinsdag eerst lekker uitgeslapen en daarna gegeten. Toen even gekeken wat we gingen doen want het zou heel de dag regenen. Het werd Neeltje Jans en het werd een gezellige dag en er werd ook nog met dolfijnen gezwommen. Daarna lekker gegeten in Domburg en nog wat rond gekeken en daarna terug naar het hotel. Woensdag eerst weer uitgeslapen en daarna in Domburg ons ontbijt/lunch genuttigd. Daarna op het strand
geweest en daar was wel hele hoge golven en heel veel wind dus we waren benieuwd of de DSC08412zeetocht wel door ging maar die ging door DSC08541maar dat was inmiddels al wel bekend. s middags kwam de fam Embregts al gezellig op tijd naar Zeeland dus gezellig bijgekletst en wat kleins gegeten. Na de zeetocht weer terug naar Middelburg naar ons hotel om goed uit te rusten want de volgende dag stond er nog een sportieve13939586_10155095575302564_6545145572382497727_n uitdaging te wachten. Na lekker te hebben geslapen en te hebben gegeten zijn Ruud en
Desiree de fiets kleren aan gaan doen want zij gingen terug op de fiets maar liefst 130 km. Maar die twee kanjers hebben dat natuurlijk gewoon gehaald en om 17.00 uur was iedereen weer thuis. Daarna lekker gedoucht en de eerste was weer aangezet om daarna lekker te gaan eten bij de Chinese muur in de Rijen. Vrijdag en zaterdah was het weer tijd vor de boodschappen en er werd opgeruimd en ook de tuin bij Rob en Danielle was weer aan de beurt. Op zondag was er de singeltocht in Breda en deze was vrij vroeg afgelopen dus hebben we daarna nog even in de tuin bij Danielle en Rob gewerkt om de daarna de vakantie af te sluiten bij IJs en Spijs.

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.