Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen.

Het waren twee geweldige weken

DSC00915Het waren twee geweldige weken zowel op sportief gebied als op wat we allemaal hebben gezien, gedaan gewoon gezellig met zijn vijven weg en wat hebben we veel meegemaakt. Vrijdag 14 juni moest Desiree, Danielle en Rob nog werken maar Ruud was al eenDSC00912 dag vrij dus het huis opgeruimd de koffers gepakt de bus gehaald waar we mee op vakantie gingen en toen kon het inpakken beginnen. Desiree had ook iets vroeger vrij gekregen net als Danielle en Rob had nog een BBQ van het werk om de vakantie in te luiden. Lian kwam ook nog even langs om afscheid DSC00995te nemen en hielp tevens mee de bus in te ruimen. Na het eten en de laatste dingen te hebben gedaan konden we rond de klok van 20.00 uur vertrekken. Het wordt een korte/kleine samenvatting anders be je over een paar uur nog aan het lezen over al onze avonturen maar wil je echt alles horen enDSC01026 de honderden foto’s zien kom dan gezellig langs de koffie wordt hier altijd vers gezet. Om 21.30 passeerde we de grens van Duitsland en zaterdag 15 juni om 00.30 uur werd er voor de eerste keer getankt. Om 1.00 uur waren we bij Puttgarden voor de boot en daar konden we meteen mee. Om 2.00 uur bij Holybij de boot DSC01057weer af en om 3.30 uur passeerde we de grens met Zweden. Om 12.30 lekker in de natuur bij een meer gegeten en toen de reis weer verder vervolgd. Om 18.30 uur was het tijd omDSC01097 weer te ten en om 21.15 passeerde we de poolcirkel. Zondag 16 juli passeerde we om 00.15 uur de grens met Finland. Wanneer we de grens met Noorwegen zijn gepasseerd is mij niet opgevallen. Om 7.00 uur reden we bij Tromso de camping op voor ons eerste 2017-07-18-PHOTO-00032058huisje. Na een lekkere douch en een heerlijk ontbijt zijn Rob en Ruud gaan slapen en zijn Danielle, Desiree en ik naar Tromso gelopen en hebben ons daar goed vermaakt. Maandag 17 juli om 8.30 uur opgestaan, gegeten en de bus geladen. Rob, Ruud en Desiree zijn rond de klok van 10.00 uur gaan fietsen en wat jammer was het regende erg hard. Om 13.30 uur een overtochtDSC01156 gehad met de boot Danielle en ik moeten dan betalen met de bus maar de fietser mogen overal voor niks. Een stuk verder hadden we nog een keer een boot en de dag stopte bij Sandnes voor een 2017-07-20-PHOTO-00032069overnachting. (135km gefietst). Dinsdag 18 juli Om 8.30 uur weer opgestaan en na alle vaste dingen zijn ze weer met de fiets vertrokken. Het was een lange tocht met een DSC01182grote klim erin onderweg wat gegeten en gedronken met zijn allen en het huisje wat we vonden was iets verder dan gehoopt bij Langfjordboth maar de kanjers hadden het weer gehaald. ( 100km gefietst). Woensdag 19 juli om 8.00 uur eruit en het was gelukkig droog. Een mooie tocht gefietst iets eerder gestopt danDSC01189 de andere dagen en onderweg bij een kraampje heeft Danielle een mooi gewei gekocht. Ze zijn nu net voorbij Alta. ( 90 km gefietst). Donderdag 20 juli om 8.00 uur liep de wekker weer af en om 10.30 uur zat vrijdag (127)iedereen weer op zijn fiets. Het was de bedoeling om naar Skadie te fietsen maar het werd Olderfjord voor we iets gevonden hadden. Het was een saaie weg met veel wind en het was erg koud hierdoor en heel veel klimwerk. Onderweg had Danielle nog een rendierhuid gekocht. Om DSC0136216.00 uur waren de fietsers er ook en kreeg Danielle het bericht dat ze was geslaagd voor een moeilijk examen dus dat werd gevierd met een etentje. ( 100km gefietst). VrijdagDSC01384 21 juli na een goed ontbijt werden om 10.15 uur de fietsen weer gepakt voor het volgende traject. Desiree wilde eigenlijk tot Split maar daar was niks dus het werd Honningsvag. Dus ook de Noordkapp tunnel werd getrotseerd en dit was toch wel even een dingetje. 7 km lang en 12% daling dus ook stijgingvrijdag (171) zaterdag (84)maar de bikkels wisten het te halen. In Honningsvag was er wel even een dingetje geen huisje te vinden maar gelukkig vonden we een hostel dus dat was ook weer een keer lekker met een verzorgtzaterdag (83) ontbijt de volgende dag. (100km gefietst). Zaterdag 22 juli naar een lekker ontbijt om 10.15 uur aangereden voor de laatste 31 km. vrijdag (145)Maar dat was vertekent er werd niet veel over geschreven maar het was afzien zeiden ze daarna het was een van de zwaarste dagen geweest al was het maar “31km”. Ze hadden de ene berg nog niet gehad of de andere zaterdag (96)was er alweer maar om 12.30 uur was het Desiree die als eerste de Nordkapp bereikte ze had geen pauze gehouden en was in een keer door gekomen. Daar natuurlijk de nodige zaterdag (126)foto’s gemaakt wat gegeten en gedronken en de souvenirs shop half leeg gekocht. Daarna doorgereden naar Hammerfest.
Zondag 23 juli om 8.30 uur opgestaan en na een lekker ontbijt buiten bij het meer zijn we weer heel wat km DSC01278gezakt. Via Finland zitten we alweer in Zweden en bij Vittangi een huisje gezocht en lekker pizza gegeten We hadden ook een mooie wandeling alleen was het met 1001 mug. Maandag 24 juli om 7.00 uur opgestaan en hebben we weer heel wat km afgelegd. Ook waren we weer IMG_1702de poolcirkel gepasseerd en nu bij Jokkmok. Er waren die  dag veel rendieren onderweg DSC03251en dat blijf mooi. Het huisje was ook prachtig wat we hadden bij een groot meer dus Ruud, Rob en Desiree zijn toch nog maar even met de kano weggeweest. Het plaatje heette Strandgarden. Dinsdag 25 juli weer om 7.00 uur opgestaan en zijn we Noorwegen weer binnen gereden maar Zweden rijd sneller dus daarom even die weg gepakt. Bij Lom natuurlijk na de Staafkerk geweest en daarna kwamen we in een heel zaterdag (153)mooi gebied met sneeuw dus natuurlijk weer gestopt. Bij Vagnes de boot naar Hela gepakt en bij Vik een huisje geboekt. Woensdag 26 juli om 8.00 uur opgesaan en na een goed ontbijt aangereden naar Haugen. Onderweg weer een boot gehad en naar de waterval DSC01236de Manafossen geweest dit was wel een hele klim maar wel prachtig.Donderdag 27 juli na een lekker ontbijt aangereden naar Kjerg bolten. Jammer van het weer want we hadden regen maar we gingen toch even kijken. Na “vervelend”parkeren voor DSC03297mij zijn we met een pendelbus naar het restaurant gebracht en de startplaats voor de grote tocht. En al was het slecht weer ze gingen het toch proberen 10,8km over drie bergen. Onderweg kwamen ze nog een mooie waterval tegen van 750m hoogte en dan eindelijk de beroemde steen geklemd tussen twee rotsen val je ervan af danDSC01994 heb je een vrije val van 1000m op de stenen dus ik vind het maar een eng gebeuren. Om 11.00 uur waren ze aan de tocht begonnen en om 14.00 uur stond Rob op de steen. Om 14.30 aan de gladde terug reis begonnen het was inmiddels wel droog DSC01908en om 17.15 uur waren ze gelukkig gezond en wel weer terug. Daarna naar de veerboot gereden maar die was jammer genoeg net weg en zou pas weer de volgende dag om 12.00 uur gaanDSC01851 varen dus dan over de berg terug een rit van 4 uur. In Trorkom een huisje geboekt en de boot om terug te gaan. Eigenlijk zouden we de volgende dag nog Preikestolen gaan maar de bus kreeg allerlei meldingen en Ruud vertrouwde het niet zo en Preikestolen was verder van de boot dan  waar we nu waren dus besloten we om de terug reis in te 2017-07-27-PHOTO-00032171gaan zetten. Vrijdag 28 juli om 9.00 uur aan het ontbijt en alles gepakt voor de reis terug dus naar Kristiansand gereden. Daar gezellig door de stad gelopen en gegeten en tegen de klok van2017-07-27-PHOTO-00032174 15.00 uur naar de boot. Daar de overtocht gemaakt naar Denemarken naar Hirtshals. Een tocht van 4 uur. Iets voor 20.00 uur reden we de boot af maar dat was van korte duur de bus begaf het maar gelukkig hadden we de monteur bij en met vele tussenstops en 800 km te gaan DSC03377heeft Ruud ons toch thuis gekregen en reden we zaterdagmorgen om 5.00 uur Dongen binnen. Het was een reis DSC02113om nooit te vergeten veel gedaan veel gezien maar ik weet nu al er komt ook een 4de keer want het blijft een mooi land.

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.